checkmarkGRATIS verzending vanaf €100,-
(binnen Nederland)
checkmark14 dagen bedenktijd
checkmarkWekelijks nieuwe assortiment
checkmarkGegarandeerd de laagste prijs

Garantie & Retour

Wat is mijn garantie bij VOLGENDEHAND.NL?

Door onze aantrekkelijke concept kunnen wij buiten de eerste 14 dagen na ontvangst geen garantie aanbieden. Maar wees niet bezorgd! In de meeste gevallen heeft u fabrieksgarantie. Is er binnen de 14 dagen na ontvangst toch wat mis met uw aankoop via VOLGENDEHAND.NL? Dan zullen wij afhankelijk van het product uiteraard samen met u in overleg tot een oplossing proberen te komen, doormiddel van terugbetaling, reparatie of vervanging van het product. Neem hiervoor contact met ons op binnen de eerste 14 dagen na ontvangst van het pakketje. Doet u dit niet binnen de eerste 14 dagen na ontvangst dan kunnen wij u helaas geen garantie meer aanbieden!

 

Wat kan VOLGENDEHAND.NL voor u doen als er geen tevredenheid is, vanwege tekortkoming aan het product? Maar u alsnog het product wenst te behouden.

Mocht er bij aankoop bekend zijn dat een accessoires mist of plots een onderdeel defect is? Dan kunt u ervoor kiezen om het product te ruilen binnen de bedenktijd van 14 dagen. Wanneer het product niet meer op voorraad is en u kiest er uiteindelijk toch voor om het te houden, zullen wij kijken naar een passende oplossing. Wij vergoeden dan een gedeelte van de onkosten die u dan moet maken. De vergoeding zal gelijk zijn aan de percentage van de verkochte winkelwaarde die wij voor het product hebben gevraagd! Wanneer er geen akkoord is in de hoogte van de tegemoetkoming, behouden wij ons recht om het product retour te vragen. In dit geval gaan wij over tot terugbetaling van het volledige betaalde bedrag van uw bestelling. Houd er wel rekening mee dat dit binnen de bedenktijd van 14 dagen zal moeten vallen.

 

Wat wordt hiermee bedoeld?

U hebt een product gekocht van EUR 50,-, wat normaal EUR 100,- kost. In dit geval heeft u 50% van de winkelwaarde aan ons betaald. Dus dan zal de vergoeding die wij meebetalen voor het product die u gaat bijbestellen ook gelijk staan aan 50% van de winkelwaarde van dat product. Bijvoorbeeld; het product dat u bijbesteld kost €20,-. Dan nemen wij 50% van €20,- voor onze rekening, wat in dit geval EUR 10.- zal zijn. U hebt alsnog maar EUR 60,- betaald voor het product, wat maar 60% van de winkelwaarde is. Wij willen al onze klanten blij maken en daarom bieden wij deze extra service aan. Wel willen we duidelijk benadrukken dat dit enkel in het geval van een overeenstemming van beide partijen wordt gedaan. Wij behouden het recht om alsnog ervoor te kiezen om u te vragen om het product retour naar ons te sturen, zodat wij u uw volledige bedrag kunnen terugbetalen.

 

Mag ik mijn bestelling retour sturen bij VOLGENDEHAND.NL?

Niet tevreden met uw aankoop? Geen probleem! Nadat u heeft aangegeven het pakket retour te willen sturen heeft u buiten uw 14 dagen garantie nog eens 14 dagen om het product retour te sturen. Wanneer dit niet wordt gedaan vervalt uw garantie en uw retourrecht.

Wanneer kan ik een product retour sturen?
  • Als er binnen 14 dagen na levering contact wordt opgenomen met ons.
  • Als het product compleet en onbeschadigd is.
  • Als het product ongebruikt en niet gemonteerd is geweest.
  • Als het product nog in de originele verpakking zit (hier mag niet op geschreven worden).
  • Om schade aan het product en de verpakking te voorkomen dien je de producten die je terug wilt sturen goed te verpakken.
  • Wanneer de verpakking geopend is, dient deze met transparante tape afgesloten te worden.
  • De kosten voor het retourneren van een product zijn voor uw eigen rekening.
  • Als het product niet aan de bovenstaande voorwaarden voldoet nemen wij het product niet retour en kunnen wij het aankoopbedrag niet terugbetalen.
Wat zijn de voorwaarden om een product te ruilen?
  • Als u niet tevreden bent met het product.
  • Als er binnen 14 dagen na levering contact wordt opgenomen met ons.
  • Als het product compleet en onbeschadigd is.
  • Als het product ongebruikt en niet gemonteerd is geweest.
  • Als het product nog in de originele verpakking zit (hier mag niet op geschreven worden).
  • Om schade aan het product en de verpakking te voorkomen dien je de producten die je terug wilt sturen goed te verpakken.
  • Wanneer de verpakking geopend is dient deze met transparante tape afgesloten te worden.
  • Bij het ruilen van een product vragen wij om het bewuste product eerst retour te sturen voordat het nieuwe product ingepland wordt voor verzending.
  • De kosten voor het retourneren van een product zijn voor u eigen rekening.

Als het product niet aan de bovenstaande voorwaarden voldoet nemen wij het product niet retour en kunnen wij het product niet omruilen.

Let u erop dat u het pakket op de correcte wijze retour stuurt een voorbeeld is hieronder zichtbaar:

Heeft u ervoor gekozen om uw product retour te zenden en voldoet het pakketje aan alle retourvoorwaarden dan mag u dit naar het onderstaande adres retour zenden:

RETOURADRES
VOLGENDEHAND.NL
Kornet 15
3068 LN Rotterdam

Zolang u geen retourbevestiging van ons heeft ontvangen is het niet verstandig om uw product retour te sturen. Neemt u dan eerst contact met ons op.

Na ontvangst van een retournering worden de producten nagekeken en gecontroleerd. Indien de producten niet volgens de bovenstaande voorwaarden geretourneerd zijn behouden wij ons het recht de retournering te weigeren en het recht de schade in rekening te brengen bij u.

Nadat blijkt dat de producten aan de retourvoorwaarden voldoen storten wij het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten welke betaald zijn voor de heenzending) zo spoedig mogelijk (maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping) terug. Wij betalen u terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee door u betaald is. Een andere betaalwijze of tenaamstelling wordt dus niet geaccepteerd. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. De kosten voor het retourneren van een product zijn voor uw eigen rekening. Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde product is het van belang dat u uw bestelnummer, naam en rekeningnummer meestuurt bij het pakketje! U kunt de gegevens ook per e-mail versturen naar info@volgendehand.nl

VOLGENDEHAND.NL is niet aansprakelijk voor eventuele extra kosten die er door u is gemaakt voor uitgevoerde diensten door derden. Hierbij kunt u denken aan onder andere:

  • Installatie- en inbouwkosten (monteurs kosten).
  • Extra uitgevoerde diensten van postbedrijven.
  • Kosten voor bijzondere verzendopties, zoals rembours.

Voor meer informatie kunt u ons telefonisch bereiken op 010- 3046021 (tussen 8:30 en 18:00 uur) of schriftelijk via de mail info@volgendehand.nl contact met ons opnemen.